Hikaye ormanın efendisi ile başlıyor

Geç olsun güç olmasın. Ve Basajaun'u tekrarlayacağım için bu hatırlatma gönderisini yapmak bana bir kez daha YAPABİLECEĞİMİ bilmek için ENERJİ veriyor.

Basajaun, eski bir yaban hayatı koruma efsanesi olan ormanın efendisidir.

İsmi dikkatimi çekti, testin yapılacağı bölge, İspanya'nın kuzeyinde ve organizatörlerle buluştuğumda, maceranın garantili olacağını biliyordum... sertliği açıktı... ve iyi bir atmosfer de şüphesiz olacaktı. pastanın üzerine krema.

VITORIA - VITORIA 785km ve 17.000m

Ekipman olarak, Özel Destan olan kros bisikletimi almaya karar verdim. Arazi hakkında pek bir şey bilmiyordum... ve rahatlık arayarak güvenli oynamaya karar verdim.

Bu sefer daha minimalist olmaya karar verdim ve;

İnova Işık - 11 litre
Bakın - 3,5 litre
Top Rock Büyük - 1 litre
Bongo - 2 litre
Bana Sor - 2,5 litre

Yarış stratejisi olarak..... bu sefer daha az uyumaya ve daha fazla saat pedal çevirmeye çalışıyorum. İlk etabı maksimum kilometreye kadar çıkın ve bakalım vücudum daha az uyumaya dayanabilecek mi…

Rotanın tamamını haritada görünce ne kadar muhteşem bir rotaya hazırlandığımı anladım. Bu kadar çok yeri keşfetmenin heyecanı, 30 Temmuz 2022 sabah 8:00'de startta orada olmak bana maksimum gücü verdi.

Benim ırkım:
Başlangıçta birkaç kadınla tanıştım, bunlardan biri Tami, Peru'daki And Baskınında yarışçı arkadaşım, harika bir yarışmacı ve son klasmanda favori .-)
Hepimiz çok kilometrelerce ileride olduğumuz illüzyonuyla başladık.

Ve nasıl bir başlangıç... Birkaç km sonra valfin çekirdek çarkı hava kaybetmeye başlıyor... Durup hava pompasıyla şişiriyorum, kilometrelerce bu şekilde. Vites valfi taşımıyorum (bir daha taşımayı asla unutmayacağım...) yedek kameramın valfi yok... Halüsinasyon görüyorum... Her türlü yedek parçayı, aleti taşıyorum , vites değiştirici askısı bile..... her şey ve ben VANA TAŞIMIYORUM!!!

Kimseden vana istemek istemiyorum, özellikle de tek başına gidiyorsa... ama sonunda 3 meslektaşımdan oluşan bir grup bana vanayı teklif etti. Fernando Noblejas'a TEŞEKKÜRLER, sorunu düzelttik ve devam ediyoruz!!

Zaten yarışta daha mekanik hiçbir şeyim yoktu - Her şey harika!

İlk gün

Vitoria - Lintzoain 191,24km 3,757m 11:58h - 14:34h toplam
7:30 İlk etabım muhteşemdi, hedefim mümkün olduğu kadar çok saat pedal çevirmekti ve öyle de oldu. Urbasa'daki muhteşem rota, manzaralar, ormanlar, Pamplona, ​​Huarte'ye yaklaşıyor ve Camino de Santiago'dan Roncesvalles'a giden yolun bazı bölümlerini paylaşıyor.

Akşam 21.15 civarında harika bir gün batımı belirdi ve bacaklarım hâlâ devam etmek istiyordu.

Lintzoain'e ulaşana kadar 2 bisikletçiyle birkaç kilometre paylaştım ve gece burada daha fazla bisikletçinin olduğu ön kortta (Bask topu) uyumaya karar verdim. Joaquin ile tanıştım ve dinlenmeye karar verdim. Eğer... amacım vücudumu test etmek ve nasıl tepki verdiğini görmek için 3/4 saat uyumak olsaydı...

İkinci gün
Lintzoain - Lumbier 118,11km 2,808m 9:30h 17:13h toplam
2:58h Birkaç saat uyuma deneyi….

Gece saat 2'de birkaç bisikletçinin sesini duydum... ve kalkmaya karar verdim.

Geceleri kilometreler hızla geçiyor çünkü görsel bir referansınız yok.  ama öte yandan… manzarayı ve manzarayı kaybedersiniz.

Camino de Santiago boyunca yokuş yukarı Roncesvalles'a doğru gittiğimi biliyorum. Yıldızlı gecenin altında durmaya karar verdim, bir şeyler yedim ve devam ettim.

Azpegi Geçidi'ne ulaştıktan sonra diğer fotoğraflarda gördüğüm muhteşem manzaralı yolları göremedim. Her ne kadar Irabia Rezervuarı'na ve Irati girişine doğru indiğimiz inek yolları boyunca :-) görebiliyor ve taşıyabiliyordum.

Sis ve Badlands'den bir arkadaşımın Pillu olduğu bulduğum bir grup bisikletçinin arasında yolu hissediyorduk...

Irabia Rezervuarında birkaç merdiven çıkıp Irati'ye girdik, pedal çevirmesi zor olsa da büyülü bir yol boyunca, doğanın ortasında muhteşem bir parlaklıkla şafak bizi karşıladı.

Yaklaşık 13km sonra bizi Tapla'ya götürecek yola çıktık. Tapla'ya sabah 9:38'de varmak muhteşem ve kendimi mutlu hissediyorum.

Ama yorgunluk, sıcaklık... ve uyku gelecek.

Şimdi evet, Villanueva'ya kadar uzun ve kayalık bir iniş var, burada devam edip Eibar'a ulaşmaya karar veriyorum.

Açım!!! Bir süpermarkette bir bisikletçi ve organizasyon görüyorum. Geçenlerin hepsi geçti

raflar yok edildi ama hala biraz kaldı :-)

Tekrar tek başıma gidiyorum ve liman başlıyor... sert ve sıcak.

Daha fazla bisikletçinin su aldığı ve ıslandığı bir su kaynağının üstünde.

Sürekli yokuş aşağı iniyorum ve artık dayanamıyorum, durup gölgede dinlenmem gerekiyor, belki biraz uyuyabilirim. Ve öyle.

Güneşin arka planda olduğu yollarda, limanlarda ve yel değirmenlerinde devam etmek için 1 saat dinlenme.

Lumbier yakınlarında kamp alanında durmaya karar veriyorum, iyi bir duş ve yemek, bu az uyku deneyiminden sonra kendimi iyi bir şekilde toparlamama yardımcı olacak...

Bir İngiliz bisikletçi durağa kaydoldu ve biz vardıktan sonra başka bisikletçiler de gelmeye başladı.

KUTSAL dur.

Üçüncü gün

Lumbier - Arnedo 187 km 2,285 m 11:38h 18:26h  tamamen
5:04 Biraz daha dinlenmiş olarak maceraya devam ediyoruz…

Bu etabın birkaç hedefi olacak; Ujué'ye çıkmak, Bardenas Reales'i geçmek ve vücut ya da kafa artık yeter diyene kadar devam etmek.

Lumbier'den çıkış, Irati nehrinin oyduğu bir kanyon (Foz de Lumbier) boyunca çok güzel. İnanılmaz.

Ujué'ye vardığımda Sergi ile tanışıyorum ve maceraya katılıyoruz, o bir kahve bulmayı sabırsızlıkla bekliyor.

Km km daha fazla bisikletçi buluyoruz ve çok eğlenceli bir grup oluşturuyoruz. Bardenas çölüne hep birlikte vardık ve kavurucu güneşten korunmak için bulduğumuz birkaç ağaçta durup bir şeyler yiyerek ekip halinde geçmeyi başardık.

İyi insanlardan oluşan böylesine eğlenceli bir grup oluşturduğumuz ve birlikte bu kadar çok km paylaştığımız için çok şanslıyız.

Juan , Imanol , Ari , Sergi , Isma ve Telin

Argueda'nın gelişi bir mucize gibi, çıtayı süpürüyoruz  içecekler, yiyeceklerle. Gölgede dinlenen birkaç bisikletçi var, sıcak çok yoğun.

Birkaç saat sıcaklığın düşmesini bekleyeceğim.

Sergi ile Calahorra'ya doğru devam ediyoruz ve akşam 22:50 civarında Arnedo'da akşam yemeği yiyip bir otelde uyumaya karar veriyoruz!

Bugün evet!!!! yatak ve duş.

Dördüncü gün
Arnedo - Monasterio Valvanera 120,7 km 3.207 m 8:56h 14:55h  tamamen
5:28h Tek başıma dışarı çıkıyorum, Sergi birkaç saat daha uyuyacak. Geceleri ışıklarla dışarı çıkmayı seviyorum, gökyüzü yarı uyanık... o yalnızlık ve huzur harika... Güneş doğmaya başlıyor, büyülü.

Bugünün etabı yine zorlu ve fazla dinlenilmiyor…

Ayrılmaya hazırlanan bir kampçı arkadaşımla tanıştığım Cidacos yeşil yolundan rahat bir şekilde yola çıktım.

Sabah saat 7'de Sierra de Cameros'a doğru tırmanmaya başlıyorum, güzel bir tırmanışın beni beklediğini biliyorum... Küçük kasabaları geçerek bir aşağı bir yukarı devam ediyorum. Sıcaklık artıyor, tepeler uzuyor... Çok susadım ve açım, Muro en Cameros'ta durmaya karar veriyorum, bir çeşme, bir gölge bulduğumu merak ediyorum ve kasabanın yalnızlığında dinleniyorum.

Şans eseri güç kazandım... çünkü La Rasa limanına gitmek... zordu.

Bardenas çölündeki ortağım Juan'la ne zaman tanıştığımı bilmiyorum ama bana temiz bir nefes aldırdı. Manastıra kadar bu bölümü hep birlikte paylaşacaktık.

Önce Ortigosa de Cameros'ta duruyoruz ve sanki yarın yokmuş gibi yemek yemekteyiz... Birinci yemek, ikinci yemek, tatlı ve kahve.

Tam teşekküllü bir kurtarıcı.

Organizasyonun bir parçası olan Medya fotoğrafçılığı ile oradaydık, bir süre güldük, hatta biraz kestirdik…

Biraz ara verdikten sonra ve fazla ısınmadan devam etmeye karar verdik.

Ama frit...

Nerede olduğunu öğrenmek için Sergi'yi aradım ve bana sorunları olduğunu söyledi. Delinmişti, kamerası kırılmıştı, başkası yoktu ve tamamen savrulmuştu... 2 bisikletçi ona kamera bırakmıştı ama bir sorun vardı. Ona Ortigosa'da yedek bir kamera bırakarak yardım etmeye çalışalım ve onu devam edip Manastıra ulaşmaya teşvik edelim.

Yani öyleydi! Bardenas'ı geçen grupla orada tekrar karşılaşacağız.

Böylece Juan ve ben Peña Hincada limanından Manastıra doğru yola devam ediyoruz.

Valvanera Manastırı'nda bizim gibi Ortigosa'da uyumak için durmamış olan Isma ve Juanma ile tanışıyoruz...

Birkaç bisikletçi vardı ve sonunda kalmaya karar verdik.

Gece saat 21.00'di ve parkur oldukça zorlu ve atletizm alanlıydı.

En güzeli kurduğumuz grupta kalıp yemek yemek, sohbet etmek ve gülmekti..

Bu gece biz de yatakta uyuyoruz!!

Beşinci gün
Monasterio Valvanera - Vitoria 151,8 km 2,853 m 10:58h 14:03h  tamamen

4:50 son gün. Şimdi evet! Victoria'ya vardık

Ama önce her şeyi vermeliyiz…

Tüm grup saat 5'te Pico de San Lorenzo'yu taçlandıran harika Sierra de la Demanda'ya doğru yola çıktı.

Her biri kendi hızında ilerliyor ve biz ayrışıyoruz.

Bir noktada yalnız kalıyorum, sadece önde uzakta bir yol arkadaşının ışığını, arkamda ise 2 yoldaşın ışığını görüyorum.

Rüya gibi bir şafakla devam ediyorum. Birkaç damla yağmur bana Bask ülkesinde olduğumu söylüyor... Güzel bir atletizm pisti beni büyülü bir ormana, bir kurbağaya, bitki örtüsüne götürüyor, cennetteyim...

Bisikleti itmekte bir sakınca görmüyorum, tamamen yaşadığım ana dalmış durumdayım.

Ama her şey burada bitmiyor... Yine de yarışın bittiği Okina Limanı'nı taçlandırmam gerekiyordu. Yine de Vitoria'yı etkisiz hale getirmek gerekli olacak

Son km benim için çok zordu, varmak üzere olma duygusu, orada olmayanların hatırası, bisiklette geçirdiğim saatler, yorgun bedenim, her şey yüzeydeydi.

Vitoria'ya varmak büyük bir memnuniyetti, büyük bir maceraydı, kendimi son derece mutlu hissettim.

Evet... Tekrar yapardım... Acının bir önemi yok, bir macera yaşıyorum ve içimde, düşüncelerimde kalan bu, acı,... unut gitsin.....

Transiberica Kulübü'nü bitirdik - Basajaun    TEŞEKKÜR EDERİM

Kutlama
Fiestas de la Virgen Blanca - Vitoria

Başarılan mücadeleyi kutlamanın Basajaun'daki meslektaşlarımla bir partiye gitmekten daha iyi bir yolu var mı?

Vitoria'dan ELLAbikes'tan Montse ve Pili .

Onlarla ve motorcu arkadaş gruplarıyla birlikte akşam yemeğinin ve Vitoria'daki otantik partilerin tadını çıkarma fırsatım oldu.

Misafirperverliğiniz ve sıcak karşılamanız için çok teşekkür ederiz.

Bu 2023'e geri dönüyoruz!

27 Nisan, 2023

Yorum yaz

Yorumlarınız onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.